2009. december 3., csütörtök

Csomag

Rendeltem egypár dolgot az USA-ból. Fő indokom az volt, hogy eme teljes EU-ban nem voltak kaphatóak azok a termékek, amiket az amazon.com-on megtaláltam. És, hogy hogyan zajlott a rendelés? Az amazon úgy működik, mint egy közvetítő cég. Sok olyan termékük van, amit nem szállítanak az USA-n kívülre. Így hát nem maradt más, mint létrehozni egy virtuális lakhelyet San Franciscoban a zasilkovasluzba.com-on keresztül. Két cégtől érkezett egy-egy csomag erre a lakhelyre. Az egyik tétel az egyik cégtől szállítóköltségmentes volt. Így, az egész csomag térítésmentesen érkezett San Franciscoba. A másik csomagra 8 dolcsi volt a szállítási költség. Aztán innét küldtem a rendes lakhelyemre. A vámhivatal szerencsére közel van a munkahelyemhez. A vámosnak odaadtam a faktúrákat és elkezdődött a ceremónia. Azt mondta, hogy mivel én vagyok az első úgy 10-15 perc alatt megleszek. Eltelik 3-szor 15-perc, kijön a néni. Hogy segíthetnék neki kikeresni a számlatételekhez a temékeket. Pillanatok alatt megvagyok vele, gondolom neki a semmi tartott 45 percig. Aztán eltűnik. Újabb 2-szer 15-perc. Kijön a vámelszámolási papírral, meg egy csekkel. Kitöltöm, aztán irány 4 emelet le, hogy befizethessem a csekket a postán. Aztán megint fel, és végre a nagy boldogság, hogy kezemben tarthatom a csomagot. Ennyi procedúra után még egy fél napig magázó viszonyban voltam a csomaggal. Otthon a gyors leltározás után a csomag tartalma eltűnt, majd karácsonykor megtudom, hogy mi is volt benne. Addigis az újdonság izgalmával várom a pillanatot...

Időben a rendelés így nézett ki:
2009.11.04 regisztráció a zasilkovasluzba.com-on és rendelés az Amazon.com-ról - fizetés Visaval
2009.11.05-06 visszaigazolás az két üzletből
2009.11.12 megérkezik a két csomag az USA lakhelyre, súlymérés
2009.11.15 összecsomagoltatom a 2 csomagot eggyé, súly 3kg. kiszámíttatom az utazási költéget Szlovákiába, átutalom az összeget (Szlovákiai bankszámlaszám, innét ők utalják az USA-s bankjukba, amit fizetni kell cca 2$ EUR-USD konverzió)
2009.11.18 az összeg megérkezik, csomagolás, 20$ a szolgálatért
2009.11.20 utazásra készen a csomag
2009.11.27 értesítés a vámhivatalból, mehetek a csomagért
2009.11.30 kiveszem a csomagot, megfizetem a 19%-os adót és a vámot (3-6%). Van egy hosszú listájuk kategóriákkal és rengeteg alkategóriával. Amibe besorolnak minden egyes terméket. Ruhát ne vegyetek, arra a vám azt hiszem 20% körül van.

Mindenesetre ha valakinek úgy jön ki, hogy 150EUR alatt van a csomag tartalma akkor nincs se adó, se vám. Gondolkodtam ezen, hogy 2 csomagot küldök onnét. Igaz akkor mondjuk 20Eur-ral több a szállítási költség, de nincs vám, meg adó, ami 50Eur-ra jött ki. Nem kell bemenni ügyintézni, mert kiküldik. Csak nem tudom, hogy nincs-e valamilyen kisbetűs rész ezekre a csomagokra, hogy mennyi darabot egy adott időben. Mert elméletileg akkor behozhatnék egy autót is 150Eurós csomagokban:D.

2 megjegyzés:

baowah írta...

faktura?
de szep szo is az.
majd beadja a nyelvorseg a szamlat :)

GR írta...

Jogos, javítottam... Köszi;)