2010. március 3., szerda

Sörfőzés 3. rész

A 7-10 napos elsődleges erjedés után jöhetett a palackozás. Az egyik tartályból óvatosan átcsapoltam a sört a másikba (ami egyelőre meleg és bubimentes), miközben vigyáztam arra, nehogy felkavarjam az aljára ülepedett élesztőt. Ezután jöhetett a másodlagos erjedéshez szükséges cukor (100g), amit hozzákevertem a kierjedt sörhöz. Ennek a hozzáadott cukornak a lebontásával keletkezik majd a palackokban a nyomás és a szénsavtartalom. Majd jöhetett az egyik kedvenc részem. A palackozás. Miután elmostam és lecsepegtettem az üvegeket szomorúan vettem észre, hogy mennyire szomjasak. Csak úgy sorakoztak a töltésre vágyva. A töltés és lezárás után még 5 napig tartottam az üvegeket 20 fokon. Ennyit időt hagytam a másodlagos erjedésre. Jelenleg pedig a sörök sorakoznak és tisztulnak a hűtőben 9 fokon kb. 3-4 hétig.








4 megjegyzés:

Bigyor :) írta...

biztos finom lesz, már alig várom a kóstolóval egybekötött mulatozást :)

Anna írta...

Bizony!!! :) en nem vagyok sörös, nyaranta a nagy melegben esetleg egyet, de erre most kivansci vagyok, hogy igy az orrunk elott keszul... :)

GR írta...

Már fokozatosan kopik a hűtőből. Nem nagyon tudok ugyanis várni vele. Egyelőre nem csináltam nagy mennyiséget belőle, de egy kis kóstoló azért jut mindenkinek:).
Anna: Nem is gondoltam volna, hogy egyáltalán valaki olvas errefelé:D.

Csiba Mátyás írta...

Azért egy pohárkával csak marad még a szomjas utazónak, vagy meg kell várni már a második főzetet?