2010. február 16., kedd

Sörfőzés 2. rész

Úgy gondoltam, hogy jó lenne a folyamatosság szabályait betartva az egyszerűbb készítéstől a bonyolultabb változat felé haladni. Így először az első változatot a malátakoncentrátumból való sörfőzést próbáltam ki. Előnye, hogy nem kell a malátát a komlóval elegyítve órákon át főzni. Mindez sűrítve benne van egy dobozban, amit felhevítve elegendő a megfelelő vízmennyiséggel felönteni. Majd hozzáadni a cukrot. Miután beállítottam a megfelelő hőmérsékletet felfuttatott sörélesztőt kevertem az elegybe. Lépésről lépésre a folyamat a következő (video-1, video-2):
1/ mindent alaposan elmosni. Nem nagyon engedhetjük meg, hogy más baktérium is helyet kapjon az erjedésben.
2/ a videóban gallonos vizet adnak hozzá. Ezt otthoni tisztított vízzel helyettesítettem, ami felforraltam, hogy fertőtlenítve legyen.
3/ beleöntöttem az erjesztőedénybe, majd hozzáadtam a tűzön felhevített koncentrátumot. Azért kell felvevíteni, mert nagy a viszkozitása, és így könnyebben önthető.
4/ azután jött az elsődleges erjedésre szánt 500g cukor
5/ miután lehűlt az elegy 25C-ra hozzáadtam a sörélesztőt. Ez szintén a dobozban volt. Az élesztőknek 2 csoportja van. Az egyik csoportot felső hőmérsékletű erjesztésre használják (16-25C), a másikat pedig az alsó hőmérsékletű erjesztésre (10-16C). Ezen belül még vannak alfajok is, amiknek különleges tulajdonságaik vannak (kocsonyásodnak, így nem kavarodnak fel a szűrésnél)
6/ hermetikussan lezártam, felöntöttem a kotyogót. Egy két óra után beindult az erjedés. 2-3 napig eléggé intenzív volt a kotyogás. Aztán fokozatosan csökkent az intenzitása.
7/ és most várok, hogy leteljen az elsődleges erjedésre szánt 10 nap
folyt. köv.








Nincsenek megjegyzések: