2010. május 6., csütörtök

Dunacsún

Hétvégi barangolásom a Keszölcés-Vajka kompátkelés után majdnem egy sikló félbeszakításával kezdődött. A robogóval épphogy megálltam az úton átkelni szándékozó sikló előtt. Mikor megálltam a sikló agresszívre vette a figurát. Kicsit megemelkedett és sziszegve nézett rám, hogy most mi lesz. Csak álltam és csodáltam a kifejlett példányt. Pár pillanat alatt eldöntötte, hogy inkább megfordul és odébbáll. Na így gondoltam én is. Utánaolvastam aztán, hogy ami a védekezést illeti a sikló egy kimondottan lusta fajta. Ha valaki hirtelen elkapja nagyon ritkán harap. Inkább eljátsza kilógó nyelvvel és szivárgó vérrel a torkából, hogy döglött. Ha pedig jobban megijed képes kloákájából kiűríteni a förtelmesen büdös gyomortartalmát támadójára.
Miután sétáltam egyet a vizisport pálya mellett átrobogtam a gáton. Eztután egy picit hosszabb út várt rám. Érdekes módon a járművel behajtani tilos tábla ellenére rengetegen piknikeztek ezen a részen. Amit észrevettem, hogy feltűnően sok műanyag palack van itt szétdobálva. Miért van az, hogy egyesek csak kihasználják a természetet csak úgy minden szemetet maguk mögött hagyva? Ráférne erre a területre egy alapos tisztítás.
A dunacsúni parkkal és tavakkal persze más a helyzet. Ez a rész már tetmészetvédelmi övezet. A pozsonyiak ide járnak fürdeni nyáron. Ennek köszönhetően a hely rendezett váltakozó növényzettel, színes állatvilággal és kijelölt turistautakkal. A nagy terület kielégíti a sétálni vágyók igényeit és a könnyű túra kedvelőit.
Az útvonalat rögzítettem. Sárgával vannak jelölve a már képzeletbeli határok. Pirossal pedig a megtett útvonal. Ami pedig a léptéket illeti: robogóval megtett táv 100km, gyalog 10km.

- úton és útfélen, sikló sikló









- vizisport areál, gát távolról









- dunycsúnyi tó, lápos övezet









- útvonaltérkép











GC adatok:GC1KNBJ, GC16QKX, GC22FPC, GC1ZNKN, GC13PV4, GC1R6N5

3 megjegyzés:

Bigyor :) írta...

Tetszik az útvonaltérkép. Mivel készítetted? Az új georabbits kütyüvel??? :)

Bigyor :) írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
GR írta...

Garmin Oregon 550-es rögzíti *.gpx formátumban. Aztán meg a Google Earth-be importáltam a létrehozott gpx utvonalat. A kompig vezető utat pedig levágtam.