2010. február 4., csütörtök

Kakaós csiga

Feleségem szereti a kakaós csigát. Én valahogy ki nem állhatom. De azért elhatároztam, hogy sütök neki. Akinek kedve van hozzá, tessék a recept margit2 alapján kicsit módosítva:
Tésztahozzávalók: 1,8dl tej, 1dl tejföl, 25g élesztő, 55g vaj, 1tojássárga, 400g finomliszt, 100g törkölyliszt, 60g porcukor, 1ek vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 1 mokkáskanál só.
Töltelék: 120g vaj, 120g porcukor, 2ek kakaópor, 1ek granko.
Elkészítés: A tésztahozzávalók első öt összetevőjét bepakolni a kenyérsütő gépbe. A többi hozzávalót összekeverni a só kivételével, majd beönteni a gépbe. Majd jöhet rá a só. Ezután elindítani a dagasztás programot. Miután a tészta elkészült téglalap alakúra kell nyújtani, majd megkenni a kikevert töltelékmasszával. Hosszában a téglalapot félbevágni, hogy ne legyenek olyannyira nagyok a csigák. Majd feltekerni mindkettőt. Miután megvan a hosszú kígyó alakú tésztát fel kell darabolni ferde vágásokkal trapéz alakúakra (8 részre). Ezután megnyomkodni a tetejét, hogy a szemei kigülledjenek. Majd 20 perc pihentetés után lekenni 1 tojás sárgájának és tejnek elegyével és betenni a hideg sütőbe légkeveréssel 170 fokra 20 percig. Majd megkenegetni 1dl vaníliás langyos tejjel és 2 perc alatt készre sütni. Egyetlenegy nagy hátránya volt a csigáknak. Nagyon gyorsan elmásztak az örök vadászmezőkre. Jó étvágyat.

2 megjegyzés:

muci írta...

Hát, most mondjátok meg micsoda remek férjecském van nekem, aki annak ellenére, hogy ő nem szereti a csigát mégis nekiáll sütni....mert én szeretem:).
Meg kell mondani nagyon fincsire sikeredtek.

G írta...

Nagyon kis hazias, ezt mar eddig is megallapitottam. Ejnye, racsapnek a seggedre de mar mase a szived:)