2010. február 24., szerda

Krumplis kenyér

A kenyérsütésnél a legapróbb változtatás az összetevőkben megváltoztatja a végeredményt. Nem is tudom hányadszorra sikerült eltalálnom a megfelelő összetételt pedig könyvek is vannak a gépi kenyérsütésről és az interneten is rengeteg anyag található. Az egész elkészítésben az a szép, hogy a saját ízvilágra lehet a kenyérkét beállítani a lehető legjobb hozzávalókból.
Hozzávalók: 300ml víz, 21g élesztő, 1 tojás, 1ek repceolaj, 150g főtt széttört burgonya, 450g BL55-ös liszt, 150g tönkölyliszt, 1ek barnacukor, 0,5ek sikér, majd a tetejére 3/4ek só.
Ebben a sorrendben csak be kell pakolni a tartályba és elindítani a klasszik programot. A gabonát mindig a készítés előtt szoktam őrölni, hogy a tápanyagtartalma ne csökkenjen. Úgy három óra után mindenkinek a nyála kezd csorogni a sülő kenyér illatától, ami bejárja az egész lakást. Ezzel mindenképpen érdemes foglalkozni, mert kis időbefektetéssel lehet mindennapi betevőt varázsolni az asztalra.

5 megjegyzés:

Anna írta...

tegnap sikerult vennem sikért. Kisinek megvan a recepted, csak meg valamit be kell hozza szereznunk. Tegnap Omega-3 kenyeret sutottem, van benne tobbek kozt, feher joghurt, rozsliszt, teljes kiorlesu liszt, feher liszt, lenmag, napraforgomag is. Fincsi volt.
Most meg zsemlye készul. 9-kor potvacsizunk. :)

G írta...

Kisi hogy birja a reformkonyhat? Kolbaszban is van Omega 3 meg feher joghurt?:)

GR írta...

Milyen találó az Omega-3 kenyér :D. Majd azt is felrakom, csak még egy dolgot tesztelek benne. Ugyanis másnap eléggé morzsázós. Tegnap sütöttem és raktam bele 1 tojást remélve, hogy segít jobban összetartani a kenyeret.

Anna írta...

Egyelore mindent megevett. :) a zsemlye isteni volt, megha Adam Sandler- dráma kozben is ettem. A legfinomabb langyosan vajjal, soval. Nem cifrázom, esetleg egy kis sajttal. :)
P.S.: a hetvegen ausztrál kenyeret sutok.

GR írta...

Igen azt én is szeretem, frissen sajttal isteni...